Festival!

Jag satt precis och kollade när helsingborgsfestivalen började och är riktigt sugen på att gå på den.
Jag har varit på den festivalen en gång tidigare med Joanna och Simon och vi hade riktigt kul och jag har sagt att vi ska gå på den i år igen MEN får se om vi hinner det för i år är festivalen mellan den 28 - 30 Juli och vi ska åka till Mallorca den 30 Juli och de dagarna måste man ju packa och fixa inför semestern så vi får se hur de blir i år.
Jag hoppas verkligen att jag har tid till att gå på den.
Men de jag även tänkt på så var de när man var liten så åkte man alltid iväg med sina föräldrar till marknader för att man älskade att åka karuseller det var nästan de enda man var ute efter.
Men nu när man åker på festivaler som till exempel Malmö eller helsingborgsfestivalen tycker jag att man ska åka med sin kompisar utan sina föräldrar för att släppa loss och ha kul med sina vänner, jag har faktiskt aldrig varit på en festival med mina föräldrar och de kan ju bero på att jag tror inte att någon om av dom hade gillat festivaler men ifall dom hade varit med hade jag ändå låtit de gå för sig en och jag gått iväg och träffat kompisar, men sedan åkt hem tillsammans med mina föräldrar.
Jag tycker att festivaler är till för man ska umgås med sina vänner och ha jätte kul och verkligen släppa loss.
Det spelar ingen roll om andra ser dig som en idiot för du kanske väsnas för mycket so what?
Det är en festival gå loss, jag vet om att jag kan skrika mycket eller prata högt men jag bryr mig inte för jag har kul när jag är ute med mina kompisar på festivaler, vill folk glo så låt dom.
Nej men de jag vill helst komma till är att gå med dina vänner på festivaler och släpp loss och ha kul, följ inte efter föräldrarna de kanske också vill ha en ensam stund och våra föräldrar gillar inte samma saker som vi gör?
Men jag gillar att släppa loss och ha kul när de gäller att vara ute med sina kompisar på dessa saker, jag längtar verkligen till Malmöfestivalen börjar igen.
Just det (A) jag tycker man aldrig blir för gammal för att åka karuseller för jag är snart 18 men älskar att åka karuseller hahaha (A) Men jag tycker inte de låter barnsligt ;) tycker de är en härlig känsla att åka karuseller och få skrika lite haha :D

Men nu ska jag se Big Brother men nu vet ni i alla fall vad jag gillar att göra på festivaler och hur jag tycker man ska ha de ;)

            










Missa inte :D  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0